Atgal į sąrašą

Turinio rinkodara vs. SEO: ką rinktis šiandien?

2017.03.03

seo vs turinio rinkodara

Kol vieni specialistai tvirtina, jog „turinio rinkodara yra naujasis SEO“, kiti siūlo nepamiršti optimizacijos. Kadangi interneto platybėse labai sunku atskirti pelus nuo grūdų, apžvelgiame, kuo iš esmė skiriasi ir kuo panašios šios internetinės rinkodaros strategijos, ir kurią iš jų rinktis.

Paieškos sistemų tikslas – suderinti vartotojo užklausą su aktualiausiu rezultatu. Vadovaudamiesi šia logika galėtumėme sakyti, jog kurdami labai kokybišką ir aktualų turinį, „Google“ būsite labai lengvai atrandami. Be to, tikrai geru turiniu noriai dalijamasi, todėl sugeneruoti srautą galite organiškai, nesiverždami į paieškos sistemas.

Deja, ne viskas taip paprasta. Per sekundę „Google“ atliekama apie 60 tūkst. paieškų, erdvė sistemoje – ribota, o konkurencija – milžiniška. Žinoma, tinklalapiams lietuvių kalba tenka gerokai mažesni skaičiai, tačiau konkurentai tikrai nesnaudžia.

Tie, kuriems SEO – „tamsus miškas“, norėtų tikėti, jog vien turinio rinkodara padės paieškos sistemose užimti aukščiausias pozicijas. Tuo tarpu mes siūlome derinti abi internetinės rinkodaros strategijas ir pasiekti geriausius rezultatus.

Kaip turinio rinkodara gali pagerinti svetainės poziciją paieškos sistemose?

  • Aktualus turinys sukuria vertę jau turimiems sekėjams: tiems, kurie seka jus soc. tinkluose, RSS sraute, prenumeruoja naujienlaiškius ir t.t. Kokybiškas turinys patraukia jų dėmesį, o kai kurie juo net pasidalina. Tai – daugiau organiškas fenomenas, o SEO – maža šio proceso dalis. Kuo daugiau sekėjų turite, tuo turinio rinkodaros strategijos bus efektyvesnės. Tačiau jei dar tik kuriate sekėjų bazę, pirmiausia paieškos sistemos pagalba turite susikurti srautą.
  • Paieškos sistemos sparčiai tobulėja, todėl darosi vis patogesnės vartotojams. Algoritmai bando suvokti ryšį tarp to, ką žmonės tikisi surasti, ir kaip turinys atitinka užklausas. Jei kuriate vartotojams naudingą turinį (ne vien atitinkantį techninius SEO reikalavimus), paieškos sistemų algoritmai suvokia jo aktualumą ir pagerina poziciją.
  • Veiksmingos rinkodaros strategijos apima kiek įmanoma daugiau „šviežio“ kokybiško turinio. Nesvarbu, ar tai reguliariai pasirodantys blogo įrašai, atnaujinami produktų aprašymai, ar ką tik iškeptos klientų istorijos – visada yra kažkas naujo, kuo galima pasidalinti. Beje, paieškos sistemos aukščiau reitinguoja tuos puslapius, kurie dalinasi nauju turiniu! Logika slypi tame: jeigu nuolat publikuojate turinį, tikimybė, kad siūlote tai, ko žmonės ieško, gerokai išauga.

Kokios SEO praktikos naudingos turinio rinkodarai?

„Google“ algoritmai, nuspręsdami, kiek aktualus yra jūsų publikuojamas turinys, atsižvelgia į mažiausiai 200 faktorių. Vargu, ar kada nors išpildysite juos visus, tačiau verta atsižvelgti į pačius svarbiausius.

Raktažodžiai – kertinis paieškos akmuo. Tam, kad suprastumėte, ko vartotojams iš tikrųjų reikia ir galėtumėte pasiūlyti jiems tinkamą turinį, būtinai atsižvelkite į ieškomiausias frazes. Tam puikiai pasitarnaus tokie įrankiai kaip „Google AdWords Keyword Planner“.

Tikslinis raktažodis (focus keyword) – pagrindinė paieškos frazė, pagal kurią bus reitinguojamas straipsnis. Tikslinis raktažodis turi atsidurti metaduomenyse (metadata), puslapio pavadinime (title tag) ir pačiame tekste (body text). Nustatę tikslinį raktažodį, padidinsite tikimybę, kad jūsų turinį atras tikrai jo ieškantys.

Tiesa, jokiu būdu „nepadauginkite“ tikslinių raktažodžių – antraip tekstas skambės nenatūraliai. Kurkite turinį, pirmiausia skirtą ŽMOGUI, o tik tuomet – paieškos sistemoms.

Puslapio pavadinimas (title tag) skirtas tam, kad paieškos sistemai nurodytų, apie ką iš tikrųjų rašoma jūsų puslapyje. Būtent todėl labai svarbu, kad puslapio pavadinimas kiek įmanoma tiksliau atitiktų turinį. Vėlgi, kad ir koks šis faktorius būtų svarbus paieškos sistemoms, pirmiausia jis skirtas žmonėms, t.y. turi būti aiškiai suprantamas ir patrauklus vartotojams.

Meta aprašymai (meta descriptions) – atsiranda keletame tinklalapio vietų, todėl jiems turite skirti ypatingą dėmesį. Pagrindinis meta aprašymas apibendrina viso puslapio (straipsnio) esmę, šis tekstas atsiranda paieškos sistemoje greta pavadinimo. Pasikartosime – jis irgi turi būti skirtas pirmiausia žmonėms.

Kiti meta aprašymai apibendrina nuotraukas ir vaizdo įrašus. Kadangi paieškos sistemos negali jų matyti taip, kaip mes, aprašymai turi atitikti paieškos užklausas. Be to, meta aprašymai itin naudingi internete naršantiems neregiams, todėl taip pat turėtų logiškai skambėti ir žmogaus protui.

Nuorodos – vienas galingiausių vertingumo rodiklių paieškos sistemoms. Tai skamba gana logiškai: jei žmonės per nuorodas pasiekia turinį, vadinasi, jis yra aktualus. Nuorodų tinklelio plėtimas (link building) yra mišri strategija: ši taktika naudojama SEO reikmėms, tačiau ja galima padidinti ir turinio pasiekiamumą.

Turinio atgaivinimas, t.y. pakartotinas senų (tačiau optimizuotų) straipsnių publikavimas – puikus būdas pagerinti turinio reitingus paieškos sistemose. Taip pasinaudosite visais SEO privalumais nekurdami naujų turinio idėjų.

Trumpai tariant, jei į savo turinio rinkodaros strategiją neįtrauksite SEO, prisidarysite daugiau žalos, nei naudos. Nepamirškite, kad jūsų kuriamas turinys turi būti aktualus (suteikiantis žinių, linksminantis ir t.t.), antraip juo nebus dalijamasi ar net click’inama. Turinys išlieka karaliumi, tačiau tik tuo atveju, jei nenustumiame SEO į šoną.



Noriu konsultacijos!