Atgal į sąrašą

Turinio rinkodara: su kuo ji valgoma ir kodėl verta investuoti į kokybišką turinį?

2017.02.23

Informacijos perpildytame pasaulyje įprasti rinkodaros įrankiai darosi nebe tokie efektyvūs. Profesionalai vieningai pripažįsta, jog „turinys yra karalius”, tad vis dažniau atsigręžiama į turinio rinkodarą. Šis terminas tikrai nėra naujas, tačiau neretai neteisingai suprantamas, todėl paaiškiname, kas tai ir su kuo tai valgoma.

Turinio rinkodara: kas tai ir kokios jos funkcijos?

Turinio rinkodaros vilkai contentmarketinginstitute.com terminą apibrėžia taip:

Turinio rinkodara – tai rinkodaros strategija, kuria vadovaujantis koncentruojamasi į aktualaus, išsamaus ir vertingo turinio kūrimą. Pagrindinis strategijos tikslas – pritraukti tikslinę auditoriją, kurie, įgiję pasitikėjimą, taps prekės ar paslaugos pirkėjais. Be to, turinio rinkodara padeda ne tik pritraukti naujus klientus, bet ir sustiprinti ryšį su jau esamais bei didinti prekės ženklo žinomumą.

Paprasčiau tariant, vietoj to, kad akivaizdžiai bruktumėte savo parduodamą produktą, jūs tinkamu metu ir tinkamoje vietoje dalinatės potencialiam klientui naudinga informacija, už kurią vėliau „atsidėkojama“ lojalumu.

Turinio rinkodara vs. vietinė reklama

Labai dažnai turinio rinkodara painiojama su vietine reklama (angl. native advertising). Pastaroji į turinį įkomponuojama taip, kad eilinis vartotojas nė nepastebi, jog jam reklamuojamas vienas ar kitas produktas. Šiuo atveju turinys taip pat vertingas ir aktualus, tačiau nuo turinio rinkodaros skiriasi tuo, kad juo dalinamasi ne savo žiniasklaidos kanale. Trumpiau tariant,

  • Jei mokate už publikavimą už savo informacijos kanalo ribų, tai – reklama.
  • Jei mokate už aktualaus ir vertingo turinio publikavimą panašiame žiniasklaidos kanale, tai – vietinė reklama (angl. native advertising)
  • Jei nemokate už turinio publikavimą, tai nėra reklama.

Labai svarbu suvokti, kad turinys nėra vien straipsniai, infografikai ar įrašai Facebook socialiniame tinkle. Turiniu galima drąsiai vadinti bet kokio dydžio ir formos žinutę, kurią iškomunikuojate auditorijai. Beje, tam, kad turinio rinkodaros strategija pasiteisintų, neužtenka savo įmonės tinklalapį vieną kartą užpildyti straipsniais: skaitytojams turinį būtina pateikti nuolat.

Turinio rinkodara su kuo ji valgoma ir kodėl verta investuoti į kokybišką turinį

Turinio rinkodara su kuo ji valgoma ir kodėl verta investuoti į kokybišką turinį

Turinio rinkodara ir tradicinės reklamos internete saulėlydis

Jūsų copywriter’iai prikepa šimtus SEO straipsnių, perkate nuorodas ir banerines pozicijas, tačiau rezultatai ne tokie geri, kaip tikėjotės? Priėjote tą tašką, kai reikia pasirinkti, įeinančios (angl. inbound) ar išeinančios (angl. outbound) rinkodaros įrankiai efektyvesni? Tuomet būtina pasitikrinti, ar jūsų verslas spėja su sparčiai besikeičiančiais skaitytojų įpročiais.

Pavyzdžiui, visame pasaulyje smarkiai mažėja pasitikėjimas išeinančios rinkodaros formomis, t.y. skrajutėmis, reklama televizijoje ir radijuje, telerinkodara ir t.t. Dar 2015-aisiais atlikto tyrimo metu paaiškėjo, jog vos 1 procentą Y kartos atstovų (gimusių 1984–2003 metais) tradicinės reklamos formos skatina labiau pasitikėti prekės ženklu. Todėl nieko nuostabaus, kad pastaraisiais metais itin išpopuliarėjo reklamos blokatoriai (angl. ad blockers).

Šiandieniniai vartotojai nori patikimos informacijos ir, svarbiausia, pasilikti sau sprendimo galimybę. Kitaip tariant, įeinančios rinkodaros įrankiai (tinklaraščiai, komunikacija soc. tinkluose, vaizdo įrašai ir t.t.) veikia kur kas efektyviau.

Per pastarąjį dešimtmetį keitėsi ne tik vartotojai, bet ir turinio optimizavimo paieškos sistemoms būdai. Anksčiau tam, kad kad būtumėte lengvai randami, buvo labai svarbu užpildyti tekstą tinkamais raktažodžiais. Dabar paieškos sistemos išmoko atpažinti aukštos kokybės, vartotojui patinkantį ir vertingą turinį. Be to, prastas turinys (net ir puikiai optimizuotas) vartotojams nekelia pasitikėjimo, todėl taip pamažu prarasite srautą ir iš paieškos sistemų.

Smagračio rinkodara: kodėl verta palaukti?

Imantis turinio rinkodaros, reikia prisiminti vieną labai svarbų dalyką – rezultatus pamatysite ne iškart. Tai – nuostabus „smagračio rinkodaros” (angl. flywheel marketing) pavyzdys: tam, kad ratas pajudėtų, iš pradžių reikia įdėti šiek tiek pastangų. Vėliau prietaisas juda iš inercijos, todėl reikia vis mažiau mažiau laiko ir jėgos investicijų. Svarbiausia būti kantriems ir nenuleisti rankų, kadangi pirmieji rezultatai pasimatys po 6-12 mėnesių.

Susidomėjote turinio rinkodara? Prieš kreipdamiesi į specialistus, užsibrėžkite norimus pasiekti tikslus ir išsigryninkite potencialią auditoriją. Apie tai plačiau – kitame „New Media” tinklaraščio įraše.



Noriu konsultacijos!